یک خبر: قرار است در سال 2017 برای اولین بار در جهان اولین پیوند سر بر روی انسان زنده ، توسط یک جراح مغز واعصاب ایتالیایی انجام شود واز هم اکنون چند داوطلب هم دارد  و اولین داوطلب آن هم یک بیمار فلج جسمی مادرزادی از امریکااست که برای رهایی از رنج هایش حاضر شده خطرات آن را بپذیرد.هرچند که دیگر پزشکان در موفقیت آن تردید دارند. ... تا اینجا را داشته باشید: 
درفیلم هالیوودی " غارتگر1 " ساخته شده در 1987 چند کماندو امریکایی به ماموریتی برای نابودی جمعی از شورشیان که در جنگلی مخفی شده اند،اعزام میشوند و در طی مسیرشان با اجسادی مواجه میشوند که به شکل وحشیانه کشته شده و سر از بدنشان جداشده و آویخته شده بودند. آنها پس از نابودی شورشیان ، در بازگشت با اتفاقات عجیبی روبرو میشوند و یکی یکی از گروهشان توسط یک هیولای فضایی که قدرت استتار فوق العاده ای دارد، کشته شده وجمجمه آنها به غارت میرود. انگیزه هیولا از این کشتار ، یافتن جمجمه ای یزرگ و متناسب با سر خود است تا صورت بسیار زشت خودرا پشت آن پنهان کند ودر نهایت دریک مبارزه تن به تن  و پر از تعقیب و گریزبا آخرین فرد گروه ، مغلوب شده ودست به عمل خود انهدامی(انتحاری) میزند تا  او وخودش را نابودکند... این را هم داشته باشید:
همواره و در طول تاریخ شاهد مبارزات آزادی خواهانه و استقلال طلبانه ملتها در برابر بیگانگان ومتجاوزان، بوده ابم.آنجا که بسیاری با سلاح ویا کمترین سلاح با دشمنان میهنشان روبرو شده ومبارزه کرده اند و حتی از جانشان (که عزیزترین دارایی انسان است) به عنوان آخرین سلاح استفاده کرده تا کشور و دیگر هموطنان و عقاید و مذهبشان در امان بماند.در واقع با گذشتتن از جان خود ،حقانیت دفاع از آنچه گفته شد را اثبات میکردند.  حقیقت این که در دفاع ازخود در برابر سلطه گران، گذشتن از جان(عملیات های انتحاری یا شهادت طلبانه) ، مشروعیت مبارزه را هم اثبات کرده و متجاوزان را رسوا میکند. در تاریخ معاصر شواهدبسیاری ثبت شده که مدعای این مطلب است. از مبارزات مردم ویتنام گرفته تا عملیات انتحاری ژاپنی ها(کامیکازه) علیه ناوهای امریکایی و عملیاتهای شهادت طلبانه مردم فلسطین ولبنان علیه اسرائیل غاصب و(بخصوص عملیات شهادت طلبانه علیه تفنگداران امریکایی در لبنان1983) ودیگر نهضت های اسلامی ضد سلطه شوروی در افغانستان و دیگر سلطه گران در خاورمیانه و افریقا ، همه و همه گویای مظلومیت این ملتها در برابر انواع دسیسه ها و غارتگری وسلطه طلبی قدرتهای ظالم ، اما با ظاهر متمدن، می باشد.
اما امروز که بیشتر ملتها نسبت به حقوق و توانایی های خود،آگاه شده اند، باید با دسیسه های جدید سلطه گرانِ به اصطلاح متمدن مقابله کنند. توطئه ترویج خشونت و ایجاد گروههای مجری آن ، که با ظاهری شبیه آزادی خواهان اما کاملا بدلی و باطنا جنایتکار ، در قالب مبارزین بنیادگرا (وغالبا مذهبی)
سعی در منفور کردن مبارزان حقیقی و روشهای شهادت طلبانه آنان نزد افکار عمومی جهان دارند تا بتوانند با توسعه خشونت بی حد وحصر و تعمیم آن به سایر نقاط ، چهره ای از تروریسم خشن را به نمایش بگذارند بطوریکه تمام جهان یک صدا خواهان سرکوب آنها شوند و از این راه و بادخالت در کشورهای مستقل به بهانه سرکوب تروریسم، دوباره در مناطق مهم و استراتژیک وثروتمند(نفت خیز)
ساکن و حاکم شوند.
آنها با بیش از چهل وشش سال مطالعه و آزمودن راه های مختلف مقابله با جنبش های ضد استعمار و استقلال طلب در نقاط مختلف جهان و با تحقیق در رفتارشناسی و ایدئولوژی و نقاط ضعف آنها و نفوذ در هسته های مرکزی و ایجاد انشقاق و اختلاف در بینشان به روشهای مزورانه ، سعی در انهدام و یا انحراف این جنبشها ودور شدن از اهداف اصیلشان داشته اند. بطوریکه از بعضی از این جنبشها فقط یک نام و خاطره به جا مانده است و بعضی هم وارد معامله شده و دست از مبارزه برداشته اند.(به انحراف کشاندن یک جنبش مبارز ، آسیب شناسی خاص خود را می طلبد که از حوصله این گفتار خارج است وبسته به استقبال خوانندگان باید در مقاله جداگانه به آن بپردازیم)
گروههایی مثل مبارزین الجزایر - مبارزین در آمریکای لاتین مثل : شیلی، هندوراس، نیکاراگوئه... - مبارزین باسک(اسپانیا)- سالهای متمادی کردهای(پ.ک.ک)- جنبش فتح(عرفات)- افغانستان- چچن و... ، آنطور که در ابتدا شروع کرده بودند، کار را به پایان نرساندند.
اما برای نهضت های سازش ناپذیر و ملتهای مقاوم با ایدئولوژی ظلم ستیز و عدالت خواه مانند مسلمانان(صاحبان ثروت) و بخصوص شیعه که فرهنگ شهادت طلبی، به جای زندگی زیر بارظلم را سرلوحه کار خود قرار داده است ، خواب دیگری دیده اند! 
با استفاده از اختلافات قومی و عقیدتی، اقدام به ایجاد گروههای جهادی وافراطی و عضو گیری ازمیان جاهل ترین ها و متعصب ترین ها کرده ، با آموزشهای تاکتیکی، از آنها شاخه های نظامی ساخته و به جان دیگر مسلمانان  و فرق و مذاهب دیگر می اندازند وبا عملیاتهای انتحاریِ کور، آنهم در مکانهای عمومی، عملیات های استشهادی و شعائر اسلامی را لوث کرده وموجب انزجارتمام  دنیا از اسلام و مقاومت اسلامی میشوند. به شکلی که مسلمانان را تروریست های خشنی که سر می بُرند و تکه تکه میکنند و با روشهای قرون وسطایی و ضد تمدن جنایت میکنند، معرفی کرده و لزوم مقابله با آنها و گسترش اسلام را به همه جهان گوشزد مینمایند.
دردهه هشتاد میلادی ، سازمان سیا برای مقابله با شوروی که افغانستان را اشغال کرده بود، گروهی ازجهادگران اسلامی را تجهیز کرده و آموزش داد و از آنها گروه القاعده را بوجود آورد که پس از سالهای متمادی وفراز ونشیب اکنون به یک پیمانکارِ مجری نقشه های صهیونیستی-آمریکایی تبدیل شده و گاه در نقش شورشیان ضد آمریکا(مثل فیلم غارتگر) وگاه در نقش پیاده نظام آمریکا (سرکوب دیگرگروه ها) به ایفای نقش می پردازند. ودر هر دو حالت با قربانی گرفتن از میان مردم و ارعاب مخالفان، نقشه های امریکا ومتحدانش را اجرا میکنند.
اکنون از پس سالها رابطه غارتگران و تکفیریهای کوردل، فرزندحرام دیگری به نام داعش متولد گشته که کاملا خادم غارتگران بوده وبرای رسیدن به اهداف شومشان از خشونت وجنایت بیشتری استفاده کرده و مردان وزنان و کودکان از هر مذهبی را قربانی و سرهایشان را به اربابان متمدنشان هدیه میدهند تا آنها هم چهره کریه و زشت خود را در پشت این سرها وجنایات پنهان کنند و این خونریزی ها و نسل کشی ها را، یک درگیری داخلی بین مسلمانان جلوه دهند.
حال، رنج و آوارگی و اسارت و خطر مرگ گریبان مردم مسلمان منطقه را گرفته و از طرف کسانی تهدید وتحدید میشوند که ظاهر اسلامی ولی باطن هیولایی دارند وبا عملکردشان غارتگران را به اهدافشان نزدیکتر میسازند و تعجبی ندارد اگر در میان اخبارِ پی در پیِ سر بریدن ها، خبر پیوند سر ، آن همه سر وصدا به پا میکند. چون یک پیامِ خاص را به دنیا اعلام میکنند: ما متمدنیم و مسلمانان جانی وخشن. ما در حال مبارزه با تروریسم هستیم و آنها تروریست. ما درمان میکنیم و آنها جنایت. آنها آثار باستانی وتمدن را نابود میکنند ولی ما حفظ میکنیم. و آنها سر می بُرند و ما در پی پیوند سر!

    اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین.             م.ر.ندیم پور