پارک شهر parkeshahr

سایت فرهنگی ، ادبی،اجتماعی ................ "روزمره گی آفت است. سعی کنیم هر روز یک کلمه جدید بیاموزیم."

۶ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

بوی بهشت در تبت!!!!!!

   لطفا این مطلب را با دقت بخوانید و اگرقصد کپی و نقل کردن برای دیگران را دارید تمام جزئیات مطلب را بازگو کنید.

آقای ح. کمالی از دوستان خوب من، یک استادی دارد در اخلاق وعرفان (تقریبا صوفی مسلک )که برای تبادل اندیشه و تحقیق در مذاهب، به شرق آسیا زیاد سفر کرده و مطالب شنیدنی بسیاری برای گفتن دارد.درسفری که دوست من با استادش به تبت (در دهه هفتاد) داشتند یک اتفاق حیرت انگیز را تجربه کردند.

ازاینجا به بعد را با قلم من ولی از زبان دوستم بخوانید:

ادامه مطلب...
۳۰ مهر ۹۳ ، ۰۴:۳۹ ۱۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
محمد رضا ندیم پور

"شهر موشها" و مدیریت جهادی !

مدتی است که فیلم زیبای شهر موشها بر پرده سینماهای کشور در حال اکران است وبا استقبال بی نظیر تماشاگران کوچک وبزرگ و به دنبال آن با فروش فوق العاده در گیشه، رکورد زده است.

امامطلبی که میخواهم عرض کنم در باره نام وکلمه شهرموشهااست.!
ابتدا نظرتان را به چکیده ای از مصاحبه آقای حقانی مسئول کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران وآقای علی اکبر، پژوهشگر محیط زیست، که در "تابناک"  و در لابلای خبرها منتشر شده بود جلب میکنم.
ایشان گفته اند: در تهران به ازای هر شهروند تهرانی، چهار موش، زندگی میکنند. یعنی چیزی حدود پنجاه میلیون موش!! آنهم نه موش معمولی بلکه از نوع نروژی که به آن(RAT)میگویند که نژادی جهش یافته وبسیار خطرناک و زنده خوار است ودر صورت نیافتن غذا به موجودات دیگر حمله میکند.اما باید از جمع آوری ناقص زباله ها توسط شهرداری خوشحال باشیم چون در این زباله ها غذای کافی برای آنها وجود دارد که به روی زمین برای یافتن غذا حمله ور نشوند.(پیشنهاد میکنم متن کامل مصاحبه که نکات تکان دهنده ای دارد را حتما مطالعه کنید که آدرس آنرا در انتهای این مطلب آورده ام).
نکته قابل تامل ذکر شده در این مطلب این است که،روشهای غلط وناقص شهرداری در مبارزه با این موشها، پنهان کاری در اطلاع رسانی، اصرار بر استفاده از روشهای ناکارامدوپرهزینه خارجی،و... باعث شده که این موشها مقاومتر وتکثیر شوند.
تاسف بار اینکه در یک مورد این پژوهشگر با کمک شهرداری منطقه پنج از یک روش ابتکاری بیولوژیک برای ازبین بردن موشها استفاده کرده ونتیجه بسیار خوبی گرفته وبه تائید هم رسیده است اما شهرداری تهران حاضرنیست از این روش آزموده شده وکارآمد استفاده کند.
نتیجه اینکه اگر در عرصه مدیریت شهری به سلامت شهروندان و پاک بودن محل زندگی مردم به دیده اهمال نگریسته شود، دیگرخدمات شهرداری از جمله عمرانی(پل ها وبزرگراه ها و...) تحت الشعاع آن قرار میگیرد وشعار مدیریت جهادیرنگ می بازد. کما اینکه شعار به اندازه کافی وجود دارد واکنون زمان عمل گرائی است چون این شهرداری نزدیک به یک دهه وقت کافی برای اثبات واقعی بودن مدیریت جهادی خود داشته است و سهل انگاری در مورد مبارزه با موشهای خطرناک وآلوده،وتکثیرزیادآنها،تهرانراشهرموشهاکرده است.!    
                                                                                                                       
--------------------------------------------------------------------------------
     م.ر.ندیم پور                          برای خواندن متن کامل مصاحبه اینجاکلیک کنید.
۲۷ مهر ۹۳ ، ۰۰:۵۵ ۱۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
محمد رضا ندیم پور

آموختن سکوت .

بر در معبدی بزرگ لوحی آویخته بودند با این مضمون:

برای آموختن سخن گفتن به دو سال زمان نیاز است ولی برای آموختن سکوت پنجاه سال...!
                                                     learning silence                            پارک شهر.بلاگ.آی آر
۲۳ مهر ۹۳ ، ۰۱:۴۱ ۱۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
محمد رضا ندیم پور

تبریک و تهنیت ، فرخنده و مبارک ......

 

گفت پیغمبر پیاپی  گفته حق ر ا به دوست

هر که من مولای اویم این علی مولای اوست

این پیامش شیعه را شهد و شفا باشد، ولی

در عمل هرکس مقامش را نکو دارد،نکوست

   م.ر.ندیم پور   عید ولایت ولی الله الاعظم علی ع مبارکباد

۱۸ مهر ۹۳ ، ۱۱:۰۲ ۲۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمد رضا ندیم پور

{{{{ معجزه انس با قرآن }}}}


استادگرانقدر دکتر خرمشاهی قرآن پژوه و حافظ شناس بزرگ کشور، خاطره ای را نقل میکردند که نتیجه انس و الفت با قرآن در زندگی را به خوبی بیان میکند:


" قدیم ترها، بچه هایم برای من کفش فوتبال خریده بودند تا با انها بازی کنم. سپس به محوطه رفتند و من گرمکنی پوشیدم وکفشهای نو را به پا کردم و در اتاق به راه افتادم که به آنها بپیوندم، یک بالش بزرگ در اتاق نظرم را جلب کرد و وسوسه شدم که با کفشهای جدید یک لگد (شوت) جانانه به بالش بزنم. همین که پایم را بالا آوردم به ناگاه آیات سوره مومنون و بخصوص این آیه ... الذین هم عن الغو معرضون..(مومنون کسانی هستند که ازکارهای لغو و بیهوده روی گردانند) به ذهنم گذشت و پایم را آرام پائین آوردم و به خود گفتم: واقعا چه کار بیهوده ای است . به سمت بیرون به راه افتادم و از کنار بالش گذشتم و از آنچه دیدم دلم فرو ریخت. کودک خردسالم زیر آن خوابیده بود و اگر آن لگد را میزدم ، چون از آنجا که ایستاده بودم بچه قابل رویت نبود، فاجعه ای روی میداد و فهمیدم کلام خدا به نجاتم آمده است و من این را معجزه قرآن میدانم که از انس با قران حاصل شده است."

     م.ر.ندیم پور            Miracle of Quran

۱۱ مهر ۹۳ ، ۰۸:۵۲ ۲۴ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمد رضا ندیم پور

بــــرای پـــائــــیــز !!!.......

عزیزی همیشه می گفت:


 درفصل قشنگ پائیز که برگهای خشک درختان را در زیر پا ، له می کنیم و از صدای خش خش آن لذت می بریم،

یادمان باشد که روزی به ما ، نفس هدیه کردند .!

۰۶ مهر ۹۳ ، ۰۰:۵۰ ۱۴ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
محمد رضا ندیم پور