پارک شهر parkeshahr

سایت فرهنگی ، ادبی،اجتماعی ................ "روزمره گی آفت است. سعی کنیم هر روز یک کلمه جدید بیاموزیم."

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

.... عاقبت کار شیخ عطار ....

در زمانی که قوم  وحشی مغول به خراسان و نیشابور هجوم آورد و دست به کشتار زد، از جمله کسانی که به دست آنها اسیر شد شیخ فریدالدین عطار نیشابوری عارف بزرگ بود. 

مغولی ، اورا کشان کشان با خود می برد. کسی پیر فرزانه را شناخت وبه سرباز مغول گفت: هزار سکه طلا به تو میدهم او را به من واگذار.

شیخ به مغول گفت: ارزان نفروش که بیش از این می ارزم !

مغول او را با خود می گرداند تا بیشتر بفروشد. بیش از آنکه گشت و خسته بود تا کسی او را گفت : این پیر را به کیسه کاهی بیش از این نخرم !

شیخ مغول را گفت: بیش از این هم نمی ارزم !!

مغول خشمگین شد وسراز بدن پیر فرزانه جدا کرد....!

                                

۲۹ آذر ۹۵ ، ۲۳:۱۷ ۳ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
محمد رضا ندیم پور

صلوات

۲۶ آذر ۹۵ ، ۱۱:۰۵ ۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمد رضا ندیم پور

شهید عشق

 غازی به ره شهادت اندر تک و پوست

غافل که شهید عشق فاضل تر از اوست

در روز قیامت این بدان کی ماند؟

کاین کشته دشمن است و آن کشته دوست...

دراین هفته  عزیزانی چند که زوار و عاشقان اباعبدالله ع بودند و در حمله تروریستی در حله عراق به شهادت رسیدند را تشییع کردند و نیز پیکر زوار و عاشقان حضرت امام رضا ع  در حادثه تصادم قطار مسیر مشهد را.  روحشان شاد.

ونیز در ابتدای این هفته یکی از پیر غلامان و عاشقان صدیق سیدالشهدا ع  ، یعنی حاج علی شعیبی پدر شهید جلال شعیبی ، پس از یک چله نشینی در حالت کما بر روی تخت بیمارستان ، به دیدار حضرت حق شتافت و  بر سر سفره  معشوقش امام حسین ع  مهمان گردید.

بهانه این نوشتارخصوصیت فکری و رفتاری عاشقان اباعبدالله الحسین ع است.

مرحوم شعیبی بیش از نیم قرن از عمر نیکش را در برپایی مجالس روضه اهل بیت پیامبر ص و رسیدگی به امور خیریه سپری کرد. این پدر شهید عاشق واقعی امام حسین ع بود بطوریکه تمام امورزندگی اش  تحت الشعاع  عقیده اش قرار گرفته بود. ساده رفتار میکرد و کلامش ساده و عامیانه بود اما وقتی به امورشرعی میرسید سهل انگار نبود.خمس مالش را دقیق پرداخت میکرد و در هر مجلسی که بود درمورد غیبت نکردن تذکر میداد و زمانی که صحبت هیات میشد از دو ماه قبل بساطش را مهیا کرده بود و خودش هم موقع هیات ، مثل یک خادم دم درب می نشست و خوش آمد میگفت. 

آن مرحوم خانواده اش را هم باهمین فرهنگ رشد داده است و اکنون دنباله رو او در برپایی مجالس روضه سیدالشهدا ع می باشند.

بادقت که بنگریم متوجه میشویم که عشق به فرزندان مولا علی ع و بخصوص امام حسین ع ،  چنان عاشقانش را پرورش میدهد که غیر از دوست محبت دیگران را از دل بیرون میکنند و تا لحظه مرگ فقط از او دم میزنند.

دراین چندسال بسیار به زوار اباعبدالله ع حمله شده و بسیاری نیز شهید شده اند.اما هر روز بر تعداد زوار وعاشقانش اضافه میشود.اینها شهیدعشقند.شهید دوست.چون با نیت تولا و تبری قدم در این راه میگذارند از مخاطرات آن هم هراسی ندارند و بر عقیده شان ثابت و استوارند.

شاید اگر به امثال مرحوم شعیبی هم صد بار عمر دوباره دهند ، باز هم همین راه را می پویند تا رضایت دوست را بدست آورند و با همین عشق از این دنیا بروند. او پس از سکته شدید در حدود چهل روز به کما رفت تا با رسیدن ۲۸ماه صفر یعنی یکی دیگر از مجالس روضه اش با خیالی آسوده به دیدار دوست برود که معبودش اینگونه برایش پسندیده بود.

روحشان شاد..........                 م.ر.ندیم پور

..................................................................................

غازی=جهادگر راه خدا     تک و پو=تلاش و بالا و پایین رفتن


۱۱ آذر ۹۵ ، ۰۲:۲۹ ۵ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمد رضا ندیم پور

یارسول الله ص

رحلت شهادت گونه رسول مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی ص  و شهادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی س  و امام رئوف حضرت امام رضا ع  را تسلیت و تعزیت عرض میکنیم.

۰۸ آذر ۹۵ ، ۰۶:۲۹ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد رضا ندیم پور